kopiika.com.ua

Брендбук – обличчя міста

Переглядів: 314Коментарі: 0

Одним із найбільш  перспективних напрямків розвитку всього міста є розвиток туризму. Аби бути впізнаним серед тисяч інших міст України та за її межами, нам і потрібен був власний логотип.

30 вересня 2017 року завершилося он-лайн- голосування за бренд і переміг у цьому голосуванні  логотип «Мапа твого серця» від дизайнерської студії Galagan. Але після оприлюднення результатів виникла запекла дискусія серед противників і прибічників переможця. Ми вирішили дізнатися альтернативні думки від двох таборів.

Коментар «проти» (Олександр Бублієнко, дизайнер).

Обраний варіант логотипа, на мою думку, є відірваним від реалій. Таким, що не підкреслює жодної характерної існуючої особливості міста. А значить, потребуватиме більше зусиль, часу та коштів задля досягнення цілі його створення.  Адже ціллю не є картинка. Логотип (айдентика в цілому) має вибудувати в головах туристів та жителів стійку асоціацію з містом. Так, і в жителів міста теж, адже вони є «носіями айдентики». Саме власники місцевих кав’ярень, сувенірних магазинчиків і т.п. мали б органічно, читай «безкоштовно», розносити лого в маси, друкуючи його на своїх продуктах. Буде так чи ні, покаже час.  Чому вважаю його «відірваним від реалій міста»? Ну, по-перше, самі автори, презентуючи лого, чесно сказали, що це не про сучасну Білу Церкву, а про майбутню — прогресивну, ту, яку ми б хотіли вибудувати. По-друге, карта БЦ в знаковій частині лого лише для того, щоб хоч якось прив’язати його до міста, адже ніхто не знає, який вигляд має наше місто з висоти ГуглМапс.
Коментар «за» (Роман Наумов, фотограф, дизайнер, громадський активіст) 
- Давайте скажемо відверто – Біла Церква ніколи не була містом передових поглядів. І репутація «невеликого міста на Київщині» багатьох цілком влаштовує. Але чомусь десятки тисяч жителів не хочуть працювати в Білій Церкві, а хочуть у Києві. Чомусь відпочити на вихідні сім’єю також їдуть у столицю, бо там розважальні центри, там гіпермаркети, кінотеатри тощо. А місто з двохсоттисячним населенням (це, зауважте, стільки ж, як у Черкасах, і більше, ніж в Ужгороді) чомусь не може дати цим людям можливості працювати й відпочивати вдома. Ви спитаєте, який зв’язок? Усе просто – будь-які  суттєві зміни в житті починаються зі зміни свідомості. Якщо ти не любиш свого міста, то його ніколи не полюбить і людина приїжджа. Якщо не віриш у його потенціал, то не повірить і потенціальний інвестор. Саме тому прийняття й використання бренда міста є таким важливим фактором. Зміна свідомості – явище безцінне, без цього не буде зрушень у всіх інших напрямках розвитку міста. Бренд – це не картинка, яку будуть малювати на сувенірах. Бренд – це концепція міста, його ідея. На цьому моменті активізуються критики, які не бачать ніякої ідеї в мапі і зв’язку з історією Білої Церкви. І я з ними цілком погоджуюсь: зв’язку з минулим – ніякого. Але є зв’язок з майбутнім. І саме на це треба робити ставку, бо не можна вічно топтатися на місці. Тут зроблю невеличкий відступ в історію брендоутворення Білої Церкви. Справа в тому, що пошук ідеї тривав уже кілька років. Але після неодноразових «брейнштормів», форумів із залученням громади та експертів, засідань робочих груп, опитувань громадської думки – жодної цілісної ідеї не з’явилося. Усе переважно зводилося до об’єкта «церква» і кольору «білий» та варіацій на цю тему. Ну й не робити ж брендом міста елемент парку «Олександрія», завдяки якому в Україні нас знають, але який, власне, місту не належить.  Відсутність чіткого бачення того, яким має бути бренд міста, а також неготовність містян сприймати щось радикально нове дають підстави вважати, що будь-який кінцевий продукт, незалежно від авторства й змісту, був би сприйнятий негативно. Був період, коли я навіть засумнівався – а чи потрібно створювати бренд зараз, коли такі сильні супротив та інертність громади. Але, як відомо, «шлях у тисячу миль починається з першого кроку». Кінцевий результат викликав резонанс серед білоцерківців, і це є дуже доброю ознакою. Адже те, що сьогодні подобається всім, завтра нікому не буде потрібним. У чомусь ми змогли переступити через менталітет «хочу тут і зараз» і затвердили бренд, поряд з яким київський лого виглядає зразком консервативності. Хто знає, можливо, і в інших сферах розвитку міста навчимося  дивитись трохи далі, ніж на один крок уперед.

Сьогодні Біла Церква має свій бренд. Має ресурс, яким можна й потрібно користуватись. Швидше за все, найбільш вперті критики саботуватимуть його використання та просування. Але втрачатиме від цього лише місто. Адже бренд – це потужний маркетинговий інструмент, який має працювати на популяризацію міста за його межами. Турист бачить яскраву помітну рекламу й приїжджає до Білої Церкви. Інвестор бачить готовність до розвитку та вміння мислити креативно й упевненіше вкладає кошти в наші підприємства. Місцевий житель бачить зміни й зміцнює свою віру в рідне місто.

А ми надаємо вам можливість зробити власні висновки.