kopiika.com.ua

Другий дзвоник – Нової Української Школи

Переглядів: 71Коментарі: 0

У школи Білої Церкви прийшли дні навчання та позакласних занять. Урочисто задзвеніли Перші дзвоники. До слова сказати, з вересня цього року в Україні розпочався не лише новий навчальний рік, але й черговий етап впровадження масштабної реформи середньої освіти. Ключова мета цієї реформи Міністерства освіти і науки – створити школу, у якій буде приємно навчатись. Вона має давати учням не лише знання, а, головне, уміння застосовувати їх у житті. 

Перший день вересня дав невеличку «фору» для відпочинку, адже припав на неділю. Тож із понеділка, 2 вересня, навчальний процес уже було запущено.
Цього навчального року в білоцерківських закладах освіти розпочало своє навчання більше 20 тисяч учнів, зокрема до своїх класів прийшли 2 223 першокласники. 
Шкільна лінійка в більшості закладів Білої Церкви була традиційно урочистою: шикування учнів під звуки Гімну, вітання керівника закладу, хвилювання першокласників та радість зустрічі друзів після літніх канікул. 
У Білоцерківській загальноосвітній школі №5 є така традиція в започаткованій Козацькій Республіці – не гризти «граніт науки», а куштувати спільну кашу: «Хто назвався школярем – тому ложку ми даєм! Їжте, силу набирайте, усі труднощі долайте!» Тому старшокласники-козаки з горщиками підійшли до молодшачків і приймали нових малят до шкільної громади, годуючи смачною кашою. 
«Навчання має бути радісним! Будьте радісними, шановні учні, колеги та батьки!» – закликала під час привітання на урочистій лінійці директор школи Ольга Садаєва. Танцювальний флеш-моб замінив учням ранкову гімнастику. А на завершення прозвучав і шкільний дзвіночок – у руках маленьких першокласниць.

«Ми починали вчитися разом із дітьми»

 Процес реформи освіти вже запущений і продовжується, незважаючи на зміни в Кабміні та серед представників високих посад.  Як відомо, у Новій українській школі є певний перелік компетентностей, які мають опанувати учні за 12 років навчання, серед яких: володіння державною мовою, здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами; компетентності з предметів, що вивчалися в школі. А крім цього, – інноваційність; екологічна, комунікаційна компетентності; а також громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя; підприємливість та фінансова грамотність. 
При цьому, скажімо, вивчаючи один шкільний предмет, учні – залежно від форми викладання – можуть опановувати одразу кілька таких компетентностей. У класах «молодшачків» для кожної дитинки – своя парта (свій простір!). Вони слухають свій перший урок «Твоя країна – Україна», дізнаються про нове слово «патріот». І потроху звикають після літніх канікул до шкільної дисципліни, але все одно по-дитячому нетерпляче викрикують зі своїх місць відповіді на цікаві загадки. І вже через декілька хвилин сидіння із задоволенням підстрибують над партами, щоб під керівництвом учителя зробити «гімнастичну розважалочку».
За словами, Надії Чисовенко, учителя 2-Д класу Білоцерківської загальноосвітньої школи №5, спочатку, під час навчання за новими програмами, виникали внутрішні несприйняття, протиріччя, але згодом прийшло розуміння процесів. Тим паче, що Надія Михайлівна має стаж 37 років, тож може поєднати вагомий педагогічний досвід з якісно новими, важливими акцентами:
- З кожним новим випуском діти змінюються. Вони стають більш вільними у своїх думках, у своїх діях. Вони креативно мислять, більше цікавляться якимись новітніми речами. Коли минулого року ми набирали дітей, яких мали навчати на засадах Нової української школи, то всі вчителі дуже хвилювалися! Можна сказати, що ми починали вчитися разом із дітьми. Дійсно, у цій школі дітям навчатися цікавіше й, головне, комфортніше. Переважну кількість знань діти отримують через ігрову форму. 
Оцінки ми не ставимо, лише відзначаємо словами – хвалимо. Нові форми та методи навчання вони сприймають краще, адже й вони – інші.
- А є якась особлива методика чи прийом, який особисто Вам дуже до вподоби?
- Ігрова форма цікава і для дітей, і для дорослих. Для мене особисто надзвичайно цікаве «Ранкове коло»: ми приходимо вранці, і ще перед уроками дітки стають у коло – усі вітаються, взаємно говоримо приємні слова, компліменти, навіть обнімаємося. Буває, що діти діляться радістю або розповідають, що їх тривожить. 
До речі, у класі є табличка – «Мій настрій». Там дитина позначає, з яким настроєм прийшла до школи (а це важливо, якщо вона не може або не хоче про це сказати вголос), і до кінця шкільного дня смайлик у табличці може змінюватися. 
- Пані Надіє, чи є особисто у Вас у житті захоплення? І чи використовуєте свої  «нешкільні знання» під час спілкування з учнями?
- Так, я захоплююся квітами. Вирощую троянди. Буває, що інколи дітям наводжу приклади саме зі свого захоплення. Я вважаю, що особистість учителя важлива для учнів. Учитель має зацікавити, певним чином бути прикладом – різнобічної особистості. Таке буває, що дітки молодших класів дивляться на свого вчителя й намагаються бути схожими, навіть копіюють його. Вони навіть самі намагаються «вчити» інших діток. Тож роль Учителя є досить важливою для підростаючого покоління.
До речі, із цього навчального року стандарти Нової школи поширені не лише на молодші, але й на інші класи, тобто середньої та старшої ланки. Реформа говорить про те, що окремі дисципліни в школі зможуть викладати не лише шкільні вчителі, а й фахівці профільних організацій та установ культури, спорту, спеціалісти різних сфер діяльності. Крім того, з 1 вересня батьки школярів зможуть використовувати різні види індивідуальної форми навчання: сімейна (домашня) освіта, екстернат або педагогічний патронаж. 
Як відомо, згідно з президентським Указом, скасовано шкільну форму. Тим не менш, на свято Першого дзвоника діти всіх класів прийшли урочисто вдягнені, красиві – порадували вчителів і батьків. Гарного старту!
—Наталія Вереснева