kopiika.com.ua

Готовність білоцерківських шкіл: учителі вчитимуться разом з «першачками»

Переглядів: 291Коментарі: 0

Перші кроки державної освітньої реформи є непростими для закладів освіти Білої Церкви. Минулого року в перших класах міста навчалося 2076 дітей – цього ж року, ураховуючи демографічну ситуацію та певні обставини, до білоцерківських шкіл на навчання малюків батьки подали 2476 заяв, тобто більше, ніж минулого року. 

Але, як виявляється, ця тенденція – мінлива. Адже, судячи із цифр та фактів, які подає до міського управління освіти Центр надання адміністративних послуг, кількість дітей, що вчитимуться в наших школах, уже в наступні п’ять років суттєво зменшується. Тим не менш, за державним святом 24 серпня традиційно приходить наступне – День знань. Чи готові до початку навчального року наші білоцерківські школи, зокрема з огляду на перші кроки реформи в системі освіти?

Безперечно, коли говоримо про початок навчального року, то маємо враховувати два важливих напрями: методичне й  матеріально-технічне забезпечення. Як відзначає керівник управління освіти Білоцерківського міськвиконкому Юрій Петрик, ремонти капітального характеру в наших навчальних закладах (це 70 установ по місту) проводилися в незначній кількості, у межах того, що виділено міською радою. І ці роботи – з тих, що впливають на навчальний процес, – уже  завершені. Є декілька пришкільних спортивних майданчиків, на яких роботи ще доводяться до логічного завершення. «Роботи тривають у школах №18, 17, 16 – установлюються майданчики, проходить облаштування центрального входу, у школі №11 – актової  зали. У цьому році в освітніх закладах організували 5 овочесховищ, закінчується ремонт спортивного залу в ЗОШ №20 тощо. 

Якщо ми говоримо про косметичні ремонти, то й у школах, і в садочках, і в позашкільних навчальних закладах – роботи вже виконані. На 95% заклади готові до навчального року». 

Складнішою є тема, що стосується методичного забезпечення. Як відомо, у 2018 році вперше наші першокласники навчатимуться за новою програмою «Нова українська школа», яка передбачає створення відповідних матеріально-технічних умов всередині самого класу, обладнання; крім того, має бути й відповідний рівень підготовки вчителів. 

Як зазначив керівник управління освіти, ця робота в більшості не була вчасно спланована, оскільки залежить від державної фінансової складової. Дійсно, створення інтерактивного простору передбачає придбання нового типу парт-трансформерів (зручні для роботи в різних групах), комп’ютерної техніки, нових дощок та шаф, методично-роздаткових матеріалів… Але навіть на рівні держави плани призначення коштів сплановані на жовтень-листопад (а це, як зрозуміло, явно не початок навчального року!). 

Що стосується освоєння нової програми педагогічними колективами, то Юрій Петрик підтверджує, що вчителі вже пройшли три етапи фахової підготовки на очних та заочних онлайн-курсах, отримавши відповідні сертифікати. 

Якщо проаналізувати все те обладнання, яке затверджено наказами Міністерства освіти і науки України, з гіркотою зазначає керівник освітян міста, то для білоцерківських шкіл треба десь близько 30 мільйонів гривень, але ж освітня галузь міста отримала лише 3 млн, і тому є труднощі навіть із закупками на ці кошти: «Ми встигли взяти участь у тендері серед перших з усієї України, і навіть уклали договір, але фірм, які підходять за визначеними стандартами, за сертифікатами якості й беруть участь у тендерах, – лише дві на всю Україну… Отже, усі навчальні заклади країни стоять до них у чергу! Крім того, за дидактичні  матеріали постачальники вже на чверть підняли закупівельні ціни, користуючись моментом… Тим не менш, із завданнями щодо комп’ютерів, дощок і шаф ми справимося». 

Загалом, як зазначають фахівці, було надано замало часу для реалізації реформи, скажімо, щоб довести до вчителів усі нюанси – про освітні програми, навчальні плани тощо. Отже, учителі будуть навчатися разом зі своїми учнями – і поряд з ними проходити всі етапи реформування. У цьому є свої плюси, але хотілося б, щоб у державі та в місті все робилося вчасно.

Ще один дивний момент: поки у світі щодня народжуються нові гаджети, українські школи не можуть у достатній кількості отримати комп’ютери. Принаймні  поки планів щодо їхньої закупівлі  немає. 

Варто сказати, що за результатами ЗНО місто Біла Церква має хороші показники – кращі за середні не лише по області, але й по Україні. За словами освітян, цифри говорять наступне: навіть у сільській місцевості в середньому на 20 дітей – 1 комп’ютер, а в білоцерківських школах – 1 на 85 дітей… Тож варто замислитися над тим, чи не погіршиться рівень навчання – з огляду на сучасні виклики суспільства та життєву необхідність комп’ютеризації. 

Варто на це питання уважніше подивитися й білоцерківським міським депутатам під час розподілу бюджету, адже їхні діти та онуки також навчаються в школах міста.

Наталія Вереснева