kopiika.com.ua

Як захистити свої права споживача при купівлі товару в інтернет-магазині

Переглядів: 127Коментарі: 0

Права споживача при купівлі товару через інтернет-магазин регулюються статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів» як і звичайного товару. Закон визначає обсяг інформації, який обов’язково має бути доведений споживачу до моменту замовлення товару. Відсутність інформації про те, куди і як можна повернути товар, – питання, щодо якого виникає найбільше непорозумінь і претензій. 

Тож перед покупкою товару в інтернет-магазині необхідно звернути увагу на наявність на сайті такої інформації: 
- найменування продавця, його місцезнаходження, порядок прийняття претензій;
 - основні характеристики продукції – товару;
 - на ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати; 
- гарантійні зобов’язання; 
- інші умови поставки;
 - порядок розірвання договору. 
Як показує практика, споживач, придбаваючи товар через інтернет-магазин, у багатьох випадках не може реалізувати свої права, передбачені Законом України «Про захист прав споживачів», у першу чергу у зв’язку з неможливістю встановити найменування продавця та його місцезнаходження. Інша інформація, окрім адреси електронної пошти та номера мобільного телефону, на сайті інтернет-магазину не вказується, що фактично робить споживача безправним при придбанні неякісного товару.
Слід зазначити, що законодавством України під найменуванням юридичної особи розуміється його організаційно-правова форма та назва. Наприклад, ТОВ «АААА», ПП «ББББ», ПрАТ «ВВВВ» тощо. Для фізичної особи-підприємця – це прізвище, ім’я та по-батькові і аж ніяк не може бути найменуванням продавця назва інтернет-магазину (сайта/домену).
 Стосовно місцезнаходження продавця, то слід мати на увазі, що адреси, які вказуються в накладних, згідно з якими споживач отримує замовлений товар, це зазвичай адреси, за якими розташовуються поштові відділення або відділення підприємства, що надає послуги з доставки відправлення.
 Зверніть увагу! У разі покупки товару через інтернет-магазин споживач не має можливості безпосередньо ознайомитися з товаром, а орієнтується тільки на зображення товару, його текстовий або словесний опис.  Користуючись таким становищем, недобросовісні продавці можуть реалізовувати неякісний, фальсифікований, контрабандний товар або, узагалі, після отримання коштів можуть:  не надіслати товар; надіслати товар, який споживач не замовляв; надіслати товар, технічні характеристики якого не відповідають заявленим на сайті.
 Важливо! Відсутність інформації про найменування та місцезнаходження продавця унеможливлює проведення перевірок з боку Державної служби України з питань безпеки продукції та захисту споживачів за скаргами споживачів. 
Тому, щоб убезпечити себе від невдалої покупки в інтернет-магазині, зберегти кошти та нерви, радимо споживачам звертати увагу на наявність на сайті інформації, передбаченої статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів», зокрема найменування та місцезнаходження продавця. У разі їх відсутності, варто взагалі відмовитися від придбання товару в інтернет-магазині. 
Якщо інформацію надано в повному обсязі, – бажаємо вам вдалої покупки!
— Інна Малишко, старший  юрист ГО «Правова єдність», 
ГС «Мережа правового розвитку» Безкоштовну юридичну консультацію можна отримати за адресою 
вул. Леваневського, 55 
(приміщення філії бібліотеки №8).