kopiika.com.ua

МИ ЇДЕМО, ЇДЕМО, ЇДЕМО…

Переглядів: 757Коментарі: 0

Транспортне питання – серед пріоритетів міської влади. 

«Ми знаємо та усвідомлюємо: говорити про те, що цю проблему в Білій Церкві вирішено, ще зарано, – говорить міський голова Геннадій Дикий. – Зрозуміло, що вирішити всі питанні галузі  одночасно – фантастика.  Тим більше, з’явилися вони не два з половиною роки тому, а накопичувалися десятиліттями. Тож ми (депутати та виконком) крок за кроком розгрібаємо ці транспортні завали й хочемо, щоб громада знала про це якнайбільше та долучалася, де можливо».

 Сьогоднішня транспортна реформа розрахована до 2020 року. З огляду на темпи, якими вона рухається, можна сказати, що місто в зазначені терміни вкладається.

Адже ще два роки тому в місті працювало всього 12 тролейбусів на 6 маршрутах. На сьогодні це 24 машини. 

• ДОВІДКА. Тролейбусні перевезення є найбільш соціально значущими. За 9 місяців 2017 року міським електротранспортом перевезено 6970,1 тис. пасажирів, у т.ч. пільгових категорій – 4965,7 тис. пасажирів.  У першому кварталі  2017 року  було введено в експлуатацію перший етап єдиної автоматизованої системи оплати на міському пасажирському транспорті; збільшено випуск тролейбусів на маршрути. Значний негативний вплив на фінансово-господарську діяльність підприємства має зростання вартості електроенергії.

Також пасажирів міста перевозить автомобільний транспорт, або  308 одиниць на 20 автобусних маршрутах. Це потужності ПАТ «Білоцерківський автобусний парк»; Малого приватного підприємства  «Діліжанс»;  Приватного підприємства «К-А-Н»;  ТОВ «ТРАНССІТІ».

За два роки одиниць автотранспорту не побільшало, утім, суттєво змінюється якість. Незручні «Спринтери» перевізники поступово замінюють на машини більшої місткості. Це є одною з головних умов для перевізників, які хочуть укладати договори з містом. 

ДОВІДКА. Повний перелік обов’язкових умов для перевізників:

1. На  конкурс  можуть бути  заявлені автобуси, рік випуску яких не перевищує 7 років.

2. Для здійснення перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування допускаються автобуси:

- обладнані двигунами, що відповідають нормам екологічної безпеки не нижче «ЄВРО-5»;

- обладнані пристроями для автоматичного відкривання дверей для входу/виходу пасажирів.

Додаткові умови: обладнати кожен автобус  приладом GPS-моніторингу; обладнати кожен автобус автоматизованою системою безготівкової оплати проїзду для пасажирів.

Також змінено умови договорів та терміни їх укладання.  Так у лютому та квітні 2017 р. проведено конкурси з визначення перевізників на всіх міських автобусних маршрутах. Й уклали такі договори: 

-  з ТОВ «ТРАНССІТІ» на автобусні маршрути №14, №22 на 5 років; 

- з КП БМР «Тролейбусне управління» на автобусний маршрут №7 на 3 роки.    

На решту автобусних маршрутів договори укладено терміном на 1 рік, щоб при  проведенні  наступних конкурсів замінити  рухомий склад на автобуси більшої  пасажиромісткості та пристосовані для  перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями. До речі, такі вже працюють на маршрутах №№ 6, 6А, 11, 14, 26.   

Функціонує мобільний додаток DozoR, що інформує про рух громадського транспорту в реальному часі.

Транспортне управляння міста постійно контролює перевізників. Зі злісними порушниками умов розривають угоди.  Так розірвали постійний договір із перевізниками  на автобусних маршрутах №3, №17  та  уклали тимчасовий.

Зроблено ще багато чого. Разом з тим, скарги на  якість перевезень продовжують надходити. Одна з найчастіших – брак самих маршруток. Напруга зросла, у тому числі й  через подорожчання пального. За останні тижні вартість 1 л бензину зросла з 26 гривень до 32. І багато автовласників почало  економити та користуватися громадським транспортом. Отже, навантаження на нього різко підвищилося. 

Тим не менше, сплив термін однорічних угод із перевізниками.

Олена Шевченко, начальник відділу транспорту та звязку: «Уже встановлено точну дату наступного конкурсу – 15 травня. Визначатимуть  перевізників по всіх міських маршрутах (крім 22, 14, 6, 6А, 7, 8). Документи  учасників прийматимуть  до 26 квітня.

У громади є можливість впливати на укладання договору з тим чи іншим перевізником. Адже половина членів конкурсної комісії – це представники громадських організацій. І за правилами, буде йти он-лайн-трансляція самого засідання комісії. Потім рішення комісії виносять на виконком, де його затверджують і воно набуває чинності».

До складу конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах ввійшли (за годою) активісти місцевих громадських організацій: Гаган Микола, Даценко Юрій, Коноплястий Максим, Костюченко Руслан, Скотарь Юлія, Тютюнник Іван, Штефан Анатолій.