kopiika.com.ua

На залізничних коліях Білої Церкви: безпека чи безпечність?

Переглядів: 548Коментарі: 0

…Проїхавши Білу Церкву вздовж залізничних шляхів, журналісти змогли впевнитися в  тому, що кількість небезпечних доріжок через колії, які проклали жителі, намагаючись скоротити шлях (із ризиком вкоротити собі віку!), перевищує кілька десятків. 

Погодьтеся, за звучанням слово «безпека» схоже з протилежним за своїм змістом – «безпечність». І часто саме необдуманість дій пішоходів, які в невстановлених місцях необачно переходять залізничні колії, або ж у поганому сенсі традиційна халатність, на жаль, призводять до нещасних випадків, а то й трагедій… Зробити безпечним життя білоцерківців, які по суті щодня ходять небезпечними стежками – завдання  не просте, але багато вагомих кроків на цьому шляху за останній період уже зроблено. 

Статистика травматизму у всеукраїнських масштабах вражає. І ситуація щодо невиробничого травматизму в межах міста Біла Церква також залишається складною. За інформацією профільних залізничних служб, за 10 останніх років у межах міста на залізниці травмовано 87 осіб, із них 60 – зі  смертельним наслідком, а від початку 2018 року на залізниці було травмовано 6 осіб, з них – 4 смертельно... Тож висновок спеціалісти роблять загалом такий, що Білоцерківський регіон залишається одним із найбільш травмонебезпечних як у межах регіональної філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця», так і в цілому по Україні. 

Тому така жахлива ситуація не могла залишатись без реакції фахівців залізниці. У 2017 році було розроблено Програму щодо попередження випадків невиробничого травматизму. Згідно з Програмою, по станції Біла Церква було добудовано існуючий залізобетонний паркан зі сторони вул. Сквирське шосе довжиною 240 м, а по станції Роток – продовжено існуючий залізобетонний паркан та встановлено ворота пожежного проїзду загальною довжиною 50 м. 

За словами працівників залізниці, у вересні минулого року проведено обстеження місць несанкціонованого переходу залізничних колій у межах міста Біла Церква (станції Біла Церква та Роток, перегони Біла Церква – Роток, Устимівка – Біла Церква). За результатами – визначено кілька найбільш важливих заходів щодо попередження травматизму. 

Після спільної наради представників ПАТ «Укрзалізниця» та Білоцерківської міської ради (за участю міського голови Геннадія Дикого, народного депутата України Хвичі Мепарішвілі, радника міністра інфраструктури України Олександра Кави) визначено ряд заходів. Як результат – побудовано унікальний  пішохідний перехід з вул. Леваневського до 

вул. Павліченко. 

В офіційних джерелах повідомлялося, що  будівництво переходу здійснювало ПАТ «Укрзалізниця», а організацію ремонту та облаштування підходів до колій взяло на себе місто (1,5 мільйона грн із місцевого бюджету). Пішохідний перехід став прикладом ретельного врахування всіх умов на даному етапі залізниці. Це й пристрої зі звуковою та світловою сигналізацією про наближення потягів, і додаткове освітлення в темну пору доби, й огорожа, яка облаштована у формі лабіринту (отже, і «швиденько перебігти перед поїздом» не дуже вийде!), – і при цьому є можливість проїхати людям на інвалідних візках. Крім того, позначена дорожня розмітка, достатній кут для безпечного огляду. 

Дівчата-школярки, які живуть у цьому мікрорайоні, розповіли, що такий перехід, звичайно, набагато безпечніший. Випускниця 11-го класу Віталіна емоційно вигукнула: «Скільки років тут ходила, хоч і обережно, але все одно бувало страшнувато, особливо ввечері… Хоч останнього року в школі буду ходити спокійно! Це дуже правильно, що зроблено саме в цьому місці».

Серед актуальних та перспективних кроків на залізниці в Білій Церкві – розробка технічних умов на проектування підземного переходу тунельного типу перегону Біла Церква – Роток  для безпечного проходу мешканців з масиву Томилівського до масиву Леваневського (у районі вулиці Східної). Зокрема, технічними умовами передбачено, що будівництво здійснюється за рахунок Білоцерківської міської ради. На даний час, як запевняють залізничники, проектно-кошторисна документація вже розроблена (31.08.2016 р.  регіональна філія «Південно-Західна залізниця» видала техумови), тож за наявності відповідного фінансування в 2019 році буде розпочато будівництво цього тунелю.

Якщо проїхатися вздовж залізниці на території Білої Церкви, дійсно можна побачити кілька десятків «неофіційних» доріжок, прокладених через колії – тож фотографій було зроблено немало: кожні 5-10 хвилин «залізку» перестрибують, перетинають (швидко й повільно) – службовці, жінки з важкими сумками, діти з велосипедами й без них… На запитання «ви розумієте, що ризикуєте життям, переходячи колії в цих необлаштованих місцях?» – дорослі  відповідають: «…Так швидше! А де ще ходити!? Ми ж не будемо півкілометра обходити!» Діти запевняють, що мама й тато в курсі, що вони переходять у цьому місці («…Мене мама завжди тут посилає в  магазин!»), та й у школі все гарно розповідають і попереджають про те, як правильно себе поводити на залізничних коліях. 

До речі, про профілактику попередження травм і нещасних випадків на коліях та проведення заходів фахівцями. За словами начальника залізничної станції м. Біла Церква Володимира Якоби, із 2015 до 2018 року було проведено 59 лекцій у школах та закладах вищої освіти міста, а також – на 12-ти підприємствах та в організаціях Білої Церкви (серед тих, що розташовані поряд із залізницею) – тож усього за цей час лекції відвідали 7 324 слухачі.

Крім того, як запевняють залізничники, у 2018 році продовжуються роботи з огородження  станцій Біла Церква та Роток і окремих місць несанкціонованого переходу білоцерківцями залізничних колій. На даний час закінчено проектно-вишукувальні роботи та йдуть підготовчі роботи. Так по станції Біла Церква передбачено додаткове встановлення 1100 м бетонної огорожі. Також вона буде продовжена під шляхопроводом через залізницю по вул. Сквирське шосе в напрямку станції Устимівка (після закінчення його реконструкції, якою передбачено облаштування тротуару). Крім того, будуть огороджені два місця несанкціонованого переходу  сторонніх осіб через колії через шляхопровід по вул. Ярослава Мудрого (35 км ПК3 перегону Біла Церква – Роток) зі сторони вулиць Сквирське шосе та Осипенка до вул. Ярослава Мудрого.

Наразі в Білій Церкві проводиться ремонт так званого Горбатого мосту. Спеціалісти запевняють, що було проведено багато координаційної роботи в співпраці із залізницею. Рік тому видано технічні умови на проектування капітального ремонту шляхопроводу на даній дільниці. Залізницею затверджений технологічний процес виконання робіт – щодо безпеки робіт на  об’єктах з великою напругою; скоординовані  варіанти графіка поїздів, щоб не порушувати рух транспорту. Тож  найближчого часу принаймні кілька важливих проблемних питань буде знято з «порядку денного».

Звичайно, для безпеки наших громадян усе важливо: і встановлення безпечних переходів, і організація тунелю та пошуки нових форматів для убезпечення життя біля Білоцерківської залізниці. І, напевно, найголовнішим критерієм буде обережність водіїв та пішоходів: варто брати 100% відповідальності за своє життя й пам’ятати, що ваше життя – безцінне.

Наталія Вереснева