kopiika.com.ua

Першими стартують вчителі

Переглядів: 51Коментарі: 0

Перед початком нового навчального року, 28 серпня, у приміщенні кінотеатру ім. О. Довженка 497 педагогів закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти комунальної й приватної форм власності разом із представниками батьківської громадськості зібралися разом задля участі в освітянському форумі «Розвиток системи освіти Білої Церкви в умовах реалізації національної освітньої реформи: результати, виклики, перспективи».  

Усіх учасників форуму, об’єднаних спільною турботою виховання здорової, щасливої й успішної дитини динамічного ХХІ ст., привітали  виконуючий обов’язки міського голови, секретар міської ради В. Кошель та заступник міського голови К. Литвиненко. У своїх виступах представники влади подякували вчительській громаді Білої Церкви за наполегливу й творчу працю над упровадженням концепції «Нової української школи» в складних реформаторських умовах і запевнили, що міська влада постійно тримає на контролі вирішення низки проблемних питань освітньої галузі, використовуючи всі наявні можливості та механізми. 
Під час освітянського заходу присутні заслухали доповідь начальника управління освіти і науки міської ради 
Ю. Петрика щодо підсумків роботи 2018/2019 навчального року та успіхів учнівсько-педагогічної спільноти м. Біла Церква. 
Щонайперше у своєму виступі Ю. Петрик наголосив на недостатності однієї «дитиноцентричності» для реалізації реформаторських інновацій НУШ, необхідною умовою є також створення комфортних умов праці й соціального захисту для педагогів. Але на матеріальних проблемах закладів освіти очільник галузі увагу не акцентував, лише скрушно зазначив, що в умовах децентралізації деякі сільські школи мають багато краще технічне оснащення, ніж міські білоцерківські, а також наголосив на нагальній, але ще не реалізованій проблемі запровадження нової системи організації харчування в шкільних їдальнях.
 Однак і на наших теренах поступ в оновленні освітянської матеріально-технічної бази набирає темпу. За словами Ю. Петрика, другий рік поспіль державою виділяється субвенція закладам початкової освіти (для закупівлі меблів, дидактичних матеріалів, комп’ютерного оснащення, перепідготовки вчителів). Тому у 2018 р. наші навчальні заклади отримали на свої потреби 6, 75 млн грн (70% з державного бюджету, 30% – з міського). Цьогоріч розмір фінансування становить 5, 4 млн грн. Тож у шкільних класах наших дітей з’являтимуться не лише нові комп’ютери, інтерактивні дошки, а й найсучасніші мультимедійні панелі. 
Головний освітянин міста подякував своїм підлеглим за те, що вже 20 років поспіль вони утримують лідерство в освітній галузі Київщини; плідно працюють, демонструють свій професіоналізм конкретними досягненнями. Зокрема, фахова майстерність білоцерківських учителів доведена високими результатами їхніх учнів – учасників всеукраїнських олімпіад, інтелектуальних, творчих, спортивних змагань і турнірів, виконавців науково-дослідницьких робіт Малої академії наук. 
Освітяни пишаються й успішними результатами ЗНО-2019 випускників 11-х класів, показник яких із 7-ми основних предметів (історії України, математики, біології, української мови та літератури, географії, фізики, хімії) є вищим за середньообласний та всеукраїнський. 
Ю. Петрик висловив сподівання, що наступного року перемог і здобутків у навчанні наших дітей буде ще більше, оскільки вчителям наразі надається академічна свобода викладання предмета й не вимагається складання обов’язково-типового плану роботи. 
Окрім досягнень вихованців, педагоги міста мають також і власні перемоги у фахових змаганнях. Зокрема, у 2018-
2019 рр. переможцями регіонального етапу конкурсу «Учитель року-2019» стали учитель французької мови БНВК ЗОШ №13-ДНЗ І. Хмельницька і вчитель «Основ здоров’я» БЗШ №7 О. Никитюк, а вчитель інклюзивного класу БНВО ЗОШ №15 ДЮСОК Л. Бараненко виборола І місце всеукраїнського рівня.
Окремо під час освітянського форуму Ю. Петрик зупинився на розвитку системи інклюзивного навчанням дітей з особливими освітніми потребами, що функціонує наразі у 8 групах дитячих садочків №№ 21, 25, 31, 32 та школах № №5, 11, 15, 20, наголосивши на важливості й перспективності роботи інклюзивно-ресурсних центрів. Наразі в Білій Церкві на 35000 дітлахів працює лише один такий центр, що здатен на обслуговування тільки 7000 осіб. Тож загалом у Білій Церкві мало би бути 4 такі установи. Поки що ж планується організація другого за ліком центру при школі №15. 
У своїй доповіді начальник освітянського управління відзначив також і здобутки роботи дошкільних закладів, представлених у місті 36-ма садочками та 2 відділеннями, що працюють, опираючись на методики виховання видатних педагогів М. Монтессорі, С. Русової, В. Сухомлинського, авторську програму Л. Шелестової, а також створюють власні програми й методичні рекомендації навчання грамоти, гри в шахи та шашки тощо.
Говорилося на форумі й про ефективність функціонування міської моделі національно-патріотичного виховання із запровадженням благодійних акцій «Лист пораненому», «Великодній кошик для воїнів», «Діти Білої Церкви – дітям Попасної», передачі на фронт створених білоцерківськими дітьми оберегів і малюнків, а до прифронтової зони Попаснянського району Луганської області – необхідних канцтоварів, книг та спортивного інвентарю. Під час заходу освітяни хвилиною мовчання вшанували загиблих захисників України. 
Начальник управління освіти і науки у своїй доповіді висвітлив також минулорічну діяльність психологічної служби й закладів позашкільної освіти фізкультурно-спортивного й культурно-естетичного напрямків, окремо підкресливши актуальність і важливість профорієнтаційної роботи з дітьми та молоддю.
На завершення свого виступу Ю. Петрик висловив тверду впевненість у тому, що освітяни Білої Церкви, які вже, не чекаючи на вказівки зверху, самотужки реалізують інноваційні освітні проекти, генерують позитив і креативність, – у співпраці з батьківською громадськістю та при фінансовій підтримці міської влади досягнуть конкурентоспроможного європейського рівня, як і передбачено реформою системи освіти. 
Більше про проблеми освітян в умовах реалізації національної освітньої реформи говорилося у виступах окремих представників галузі. Так директорка Білоцерківського колегіуму Г. Склярова відмітила непослідовність дій Міністерства освіти і науки в питанні переформатування мережі академічних ліцеїв як школи ІІІ ступеня з відсутністю Держстандарту для профільної школи, нових підручників з курсу «Природничі науки», недостатністю фінансування для організації нового освітнього простору зі створенням предметних кабінетів, лабораторій та для оновлення фонду й оснащення шкільних бібліотек як інформаційно-ресурсних центрів. 
Г. Склярова відзначила також необхідність переоблаштування за євростандартами шкільних подвір’їв і надала пропозицію управлінню освіти і науки звернутися до міської влади з проханням закласти в бюджет наступного року по 300 тис. грн на кожен освітній заклад.
Практичний психолог, методист навчально-методичного центру психологічної служби управління освіти і науки Білоцерківської міської ради 
Н. Федорченко у своєму виступі говорила про тривожну тенденцію проявів боулінгу (цькування), що спостерігається  в сучасному дитячому середовищі, і закликала освітян активізувати роботу в напрямі його запобігання. 
З доповіддю про необхідність підвищення професійної компетентності в умовах Нової української школи виступила вчителька школи № 15 Г. Гриневич, наголосивши на свободі вибору методів удосконалення педагогічної майстерності – від курсів, освітніх платформ, семінарів, конференцій, вебінарів до самоосвіти. 
Речниця звернулася до всіх освітян із запрошенням активніше долучатися до сертифікації – зовнішнього незалежного оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника та його практичних  умінь. Адже саме через механізм сертифікації освітянська галузь визначає найкращих провідників Нової української школи, агентів змін, що готові ділитися та поширювати сучасні методики й технології навчання. 
Завершилася робота форуму нагородженням кращих педагогічних працівників Почесними грамотами виконавчого комітету Білоцерківської міської ради, управління освіти і науки БМР та міської організації Профспілки працівників освіти і науки. Окремими вітаннями й оплесками учасники форуму наділили своїх колег пенсійного віку, котрі цьогоріч завершили свою трудову діяльність на освітянській ниві. 
Приємним подарунком для всієї освітянської громади форуму став виступ маленької талановитої вокалістки, улюблениці білоцерківської публіки, переможниці телевізійного шоу «Україна має талант. Діти», фіналістки вокального шоу «Голос. Діти» В. Морської.
Насамкінець зібрання ухвалило низку рекомендацій серпневого форуму, які окреслили основні завдання й напрями роботи педагогічних колективів у 2019/2020 навчальному році в контексті рівного доступу до якісної освіти та підвищення рівня надання освітніх послуг на засадах європейських вимірів освіти та реалізації особистісного потенціалу кожного учня.
— Олена Литвинова