kopiika.com.ua

Поради керівнику: як убезпечити колектив від емоційного вигорання

Переглядів: 294Коментарі: 0

Синдром емоційного вигорання - це процес поступової втрати емоційної, когнітивної і фізичної енергії, що проявляється у симптомах емоційного, розумового виснаження, фізичної втоми, особистої відторгненості і зниження задоволення від виконання роботи.

Синдром виявляється у наростаючому емоційному виснаженні. Розвиток даного стану зумовлює робота в одному й тому ж самому напруженому ритмі, з великим емоційним навантаженням. Разом з цим розвиткові синдрому сприяє відсутність належної винагороди (в тому числі не тільки матеріальної, але й психологічної підтримки, морального визнання) за виконану роботу, що змушує людину думати, ніби її робота не має жодної цінності для суспільства.

Основні правила психологічної роботи керівника з емоційним вигоранням особового складу підрозділу:

- кращий спосіб навчитися помічати ознаки “вигорання” – спостерігати за працівниками не лише на роботі, а і під час відпочинку; - дізнайтесь якнайбільше про взаємовідносини між працівниками в колективі; - якщо у вас немає чітких стандартів ефективності, працівники почнуть втомлюватись і вам буде важко помітити, коли вони вже на межі виснаження; - виявляйте проблеми на ранній стадії; - невисокий моральний дух і неефективність у роботі колективу спроможні призвести до емоційного “згорання” – працівники починають думати, що керівництву на них наплювати; - у підрозділі (колективі) повинне бути реалізоване правило, що працівник, який скаржиться, – щасливий працівник. Якщо працівник перестав скаржитися – це означає, що йому вже все байдуже. Сенс у тому, що підлеглі повинні скаржитись не заради скарг, а заради будь-яких змін; - визнавайте працівників, які віддано і добросовісно виконують свою роботу, важливо, щоб вони отримали визнання; - ніколи не забувайте, що ваш обов’язок – навчати всіх членів команди (колективу), а для цього треба розвивати новачків і довіряти їм; - коли працівники розуміють, що у підрозділі (колективі) вони мають розвивати і використовувати свої таланти, вони стануть віддавати йому все найкраще; - одне із самих неприємних переживань поліцейського – коли його внесок і зусилля нікому не потрібні; - працівники “згорають” швидше, якщо бачать, що не можуть зробити краще того, на що спроможні; - якщо ваші підлеглі починають “згорати”, виконуючи звичайні обов’язки, шукайте інші проблеми: хвороба, неприємності вдома, але, можливо, працівник просто не підходить для цієї роботи; - якщо весь особовий склад близький до “згорання”, можливо, у вас занадто високі вимоги і стандарти; - один із методів боротьби зі “згоранням” – нагородження достойних відповідно до своїх повноважень; - нещира або незначна винагорода частіше приносить зло, ніж користь; - завжди визначайте високі стандарти своїм працівникам і створюйте умови для їх досягнення.

Принципи керівника:

 

Комфорт – у повазі! Повага – в довірі! Довіра – в безпеці! Безпека – в згуртованій  команді!   Як керівникові колективу не порушувати ці принципи: - плітки і чутки в колективі недопустимі; - створюйте сприятливу атмосферу і вчасно давайте підлеглим інформацію; - визначить правила передачі інформації в колективі і поясніть, навіщо це потрібно; - дотримуйтесь конфіденційності, особливо в особистих питаннях підлеглих; - перед тим як повідомити будь-кому делікатну інформацію, треба визначити, чи потрібна вона працівнику; - дотримуйтесь субординацію і дозволяйте підлеглим приймати власні рішення;