kopiika.com.ua

Тепломережа – ворог чи друг?

Переглядів: 143Коментарі: 0

 Чи шукає комунальне підприємство «Білоцерківська тепломережа» шляхи для оптимізації щодо процесу формування «ціна – якість»? І відразу, зайшовши на сайт цього комунального підприємства, ми бачимо оголошення:

  «КП БМР «Білоцерківтепломережа» інформує про відкрите обговорення проекту тарифів на теплову енергію для всіх категорій споживачів та послуг із централізованого опалення й  постачання гарячої води. У зв’язку зі змінами цін на природний газ виникла необхідність перегляду тарифів. Пропозиції прийматимуться до 06.11.2018 р. за адресою: КП БМР «Білоцерківтепломережа»,  вул. Мережна, 3, м. Біла Церква, Київська обл., 09100; ел. пошта: bctm@magnus.kiev.ua  Відкрите обговорення проекту тарифів відбудеться  07.11.2018р. об 11.00 в актовому залі КП БМР «БЦТМ» (вул. Мережна, 3)».

Тож КП готове до обговорення й пояснення тарифів.

Декілька запитань нам вдалося поставити Михайлові Вакуленку, керівнику Тепломережі.

- Чи багато проблем виникає в процесі Вашої роботи?

- Велика проблема – застарілі зношені мережі. Деякі труби клалися більше 30-40 років тому, а термін їхньої експлуатації – 20-25 років, от і виходить, що вони давно мали бути замінені, але досі працюють. Звичайно, досить великою проблемою є й несвоєчасна оплата частиною жителів послуг, борги з компенсації субсидій державою. Ми ж не маємо власного газу, щоб мати можливість чекати оплати. За газ потрібно платити, більше того – постачальник не дає блакитного палива без попередньої оплати. Тому ми постійно звертаємося до жителів із нагадуваннями про необхідність своєчасної оплати послуг та ненакопичення боргів.

-  Як нараховується вартість послуг?

- Нарахування плати за теплову енергію проводиться відповідно до «Правил надання послуг із централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води й водовідведення», затверджених Постановою КМУ від 21.07.2005 року №630. Згідно з цими «Правилами…», споживачі платять за послуги теплопостачання за будинковими лічильниками або відповідно до норм.

- Наступна болюча проблема – гаряча вода. Чому її не вмикають? 

- Питання, у першу чергу, стосується заборгованості населення. Підприємство не в змозі в повному обсязі розрахуватися за природний газ, і в нього відсутній ліміт природного газу для забезпечення в повному обсязі споживачів міста послугами з централізованого опалення та гарячого водопостачання.  В опалювальний період основний акцент робиться на першочерговому забезпеченні послуги із централізованого опалення для всіх категорій споживачів, і ця послуга зараз надається нашим підприємством у  повному обсязі.

- То включення гарячої води – неможливе?

- Можливе, але за певних умов. Альтернатива централізованому ГВП – установлення індивідуальних теплових пунктів (таких, як установлені в 16 дитячих садочках). ІТП – це комплекс пристроїв для розподілу тепла, що надходить з теплової мережі до системи опалення та гарячого водопостачання будинку. 

Однією з головних особливостей ІТП є можливість мінімізувати втрати при постачанні тепла. Використання ІТП дозволить забезпечити мешканців якіснішими послугами – адже гаряча вода підігрівається в самих ІТП, тому немає тепловтрат на її транспортування. 

На кожному ІТП передбачено автоматичне погодне регулювання в залежності від температури зовнішнього повітря. Таке обладнання ефективніше щодо капіталовкладень, за витратами на експлуатацію, щодо витрати електроенергії. Але це мають вирішити самі мешканці будинків разом. Як ОСББ чи просто рада співвласників.

- А що для самої Тепломережі означає відмова від гарячого водопостачання?

- Ненадання послуг централізованого гарячого водопостачання дає можливість  уникнути ряду негативних наслідків, а саме:

- ненакопичення боргів за природний газ перед НАК «Нафтогаз України» та пов’язаних із цим штрафних санкцій і пені;

- уникнення проведення перерахунку плати мешканцям (споживачам) у перехідні місяці опалювального періоду за «перетоп» та надання можливості їм економії коштів шляхом зменшення витрати на оплату послуг опалення та гарячого водопостачання;

- кошти міського бюджету, які мають бути відшкодовані підприємству та, відповідно, сплачені на рахунки НАК «Нафтогаз України» за обсяги природного газу на послугу ГВП, можуть бути направлені на фінансування встановлення індивідуальних теплових пунктів, як альтернативи централізованому гарячому водопостачанню. 

- А якщо раптом щось не задовольняє споживачів чи виникає аварійна ситуація, куди звертатись?

- У разі виникнення аварійних ситуацій на магістральних і внутрішньоквартальних теплових мережах (до будинку) – потрібно звертатися за телефоном (0456) 34-90-62.

Якщо ж не задовольняє якість надання послуг, то існує «гаряча лінія». Її телефони: 

34-11-59, 34-11-69, (067) 656-93-68  (Київстар),

(096) 719-41-29 (Київстар), (066) 535-62-21  (МТС), (093) 324-03-91  (Life).

Розгорнуте інтерв’ю з керівником 

КП «Білоцерківтепломережа» М. Вакуленком читайте в наступному номері