kopiika.com.ua

Звучить фантастично, але завтра стане буденністю

Переглядів: 76Коментарі: 0

Минулого тижня, у приміщенні Білоцерківської міської ради відбулося чергове засідання робочої групи Білоцерківської міської ради «Смарт Сіті».

Кілька слів про термін, адже англійське слово «smart» наразі використовують ледь не на кожному кроці: смарт-автівки, смартфони, Смарт Сіті.

Термін «Смарт Сіті» останнім часом особливо актуалізувався. То що ж це й із чим його не їдять? Саме слово «smart» у перекладі українською означає «розумний». Відтак, «Смарт Сіті» – просто «розумне місто». Щоправда, термін використовують у різних значеннях, наприклад як синонім для фраз «комфортне місто», «європейське місто» чи навіть «хороше місто». 

Щоб побудувати місто, яке буде максимально комфортним для його жителів, необхідно створити певні умови. Основною рушійною силою в побудові «розумного міста» є збір та обробка великої кількості даних (Big Data). Якраз управління даними й дозволяє муніципальним службам підвищувати якість життя населення. Але одним із основних принципів «розумного міста», одним із чинників, безумовно, мусять виступити сучасні інтелектуальні системи управління дорожнім рухом. Зазвичай вони передбачають підвищення безпеки та ефективності транспортного процесу, комфортності для водіїв і користувачів транспорту. 

Приміром, у багатьох країнах світу, і в Україні зокрема, встановлюється відеонагляд на автошляхах, що дозволяє контролювати порушення правил дорожнього руху. Крім того, важливу роль у цій концепції відіграє інформація про стан доріг, завантаженість парковок у місті, інформування пасажирів про час прибуття громадського транспорту, зміни в напрямках руху тощо. Така інформація дозволяє економити час та правильно розпоряджатися

ним.

Змагання

 презентацій 

Тож на порядку денному засідання робочої групи 31 травня стояло п’ять питань, чотири прожекти й чотири установи, які хотіли б  долучитися до «виховання» розумного міста Біла Церква.

Щоправда, першим пунктом головуючий пан Постівий прозвітувався щодо вже запроваджених новацій у стилі «смарт». 

Другим розглянули дуже професійну доповідь від генерального директора ТОВ «ІТ Інновація» Вадима Кочевих на тему «Про розгляд презентації Проекту «Інновація в громадському транспорті міста Біла Церква». Мета проекту «розумного транспорту в розумному місті» – безпека, контроль, оптимізація, доцільність тощо. 

Пан Кочевих наголосив, що їхня пропозиція дозволить контролювати кількість транспорту на маршрутах, його місцезнаходження, зокрема у випадках надзвичайних ситуацій, а також більш прозаїчні речі, як-от: внутрішній відеоконтроль, рекламу в транспорті, озвучку та візуалізацію зупинок тощо. Також проект дозволить оптимізувати роботу з точки зору комунальної доцільності. Наприклад, контролювати облік часу транспортного засобу на маршруті, кілометраж, розхід палива тощо. Якщо поглянути з боку пересічного білоцерківця, то інновація дозволить інформатизувати жителів через так звані персональні кабінети, пов’язані не лише з комунальним транспортом, але й, наприклад, з лікарнями, аптеками, кінотеатрами.

Доповідача запитали про можливість інтегрування програмного забезпечення в існуючу міську мережу. Той відповів, що все можна. Запитали про терміни впровадження – 5 місяців. Вартість? Для міста масштабу БЦ – 10 тис. доларів +, у залежності від так званого «фаршу», широти функціонального навантаження. Звісно, не обійшлося без головного запитання – чи вплине науковий прогрес на вартість проїзду для пасажирів? Кочевих відповів, що в інших містах не вплинуло. 

Третім доповідав Євген Лукашенко з ТОВ «БЕНШІ ДЖІ ПІ ЕС» на тему  «Автоматизовані GPS-системи диспетчерського управління транспортом». Пан Євген був небагатослівним і вельми прагматичним, мовляв, не пропонуємо революційного, але перевірене та 

надійне – електронний квиток, інтеграція в систему «розумна зупинка». Працюють так: обслуговують наявне обладнання та програмне забезпечення. Базова ціна їхніх послуг одного робочого транспортного засобу – 19 грн на день. Політика компанії: дає обладнання й потім його обслуговує.

Велик –

теж транспорт

Наступним презентували проект «Муніципальний велопрокат». «Підписалася» наша Білоцерківська агенція муніципального розвитку. Суть пропозиції – «європеїзувати» Білу Церкву за посередництва… велосипеда. Для цього пропонувалося співпрацювати з відомим у Європі міжнародним оператором систем прокату «Next Bike Україна» протягом трьох найближчих років, з 2019-го до 2022-го. Кінцева мета – 40 міських станцій прокату й  250 велосипедів. На першому етапі – 5 станцій з 5-ма великами на кожній.  Витрати на проект – 50\50: оператор закуповує велосипеди, а місто – станції, які потім передає «Next Bike Україна» в оренду. Це дозволить стабільно поповнювати міський бюджет. Щодо вартості прокату: сезонний абонемент – 1000 грн, місячний – 250 грн, одна година прокату – 20 грн. Зауважимо, що крайній проект від «Next Bike Україна» Агенція розвитку лобіює в рамках Громадського бюджету. 

Урешті, усі запропоновані проекти були взяті робочою групою до уваги. Тобто  розглянуть, приймуть рішення й повідомлять про результат. Але це вже, як кажуть на телебаченні, – зовсім  інша історія.

Олександр Виговський